| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Bernina:

PIZ PALÜ - severním pilířem východního vrcholu

celkový čas: 7h
ze 2/3 skalní výstup, pouze horní úsek je velmi exponovaný 50° sněhový hřeben, AD, úseky III-III+, výška pilíře 600 m, převýšení 960 m
(klasifikace obtížnosti)

Od hotelu Diavolezza (lanovka) jdeme na JV kamenitým sedlem mezi vrchol Munt Pers a Piz Trovat. Směřujeme vlevo na firnový svah (vlek) nebo přímo po širokém hřebínku (žebřík) a dostaneme se do malého sedla na západ pod vrcholem nevýrazného Saas Queder. Traverzem se dostaneme do sedla mezi Saas Queder a Piz Trovat a širokou stezkou obejdeme z východu Piz Trovat do sedla Fuorcla Trovat, odkud sestoupíme na ledovec Pers, 1h (značené). Pokračujeme na JZ přes ledovec v dostatečné vzdálenosti od skal pod SZ pilířem Piz Cambrena. Výše je v cestě ledopád. Postupujeme levou stranou uprostřed velkých trhlin. Ve výšce asi 3250 m, hned nad ledopádem zahneme z často vyšlapané stezky vedoucí normální cestou na Piz Palü vpravo a přejdeme nad velkou skalní baštou, která vystupuje z ledovce (kóta základny bašty 3146 m). Dále pokračujeme až k okrajové trhlině pod západním bokem pilíře, 2h. Svah stoupá téměř až ke skalní hraně pilíře. Překonáme okrajovou trhlinu a lezeme přímo hranou pilíře několik set metrů nahoru. Výše se dostaneme k hrotům, které obejdeme zleva stoupajícím traverzem přes hladké plotny (dvě lanové délky III+). Po spárách a zářezech se vrátíme na hranu pilíře. Dvě obtížnější plotny nás dovedou do lehčího, ale často zledovatělého skalního terénu a dále na sněhový hřeben. Exponovaným hřebenem až pod vrcholový převis a přes něj na vrchol (3882 m), 5 h.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní vrcholy:
PIZ PALÜ : severním pilířem východního vrcholu 7h
Okolní chaty:
DIAVOLEZZA : severním pilířem východního vrcholu 7h

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20662365/18806058 (dnes: 269/269)