| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

Zermatt - chata Rothornhütte

celkový čas: 4h 45
Mírně těžká turistická cesta (T2), 1600 m výstupu.
(klasifikace obtížnosti)

Velká chata Rothornhütte (3198 m) leží na JV od Zinalrothornu pod skalami Eseltschuggen, které oddělují ledovce Trift a Hochlicht. První úsek výstupu z Zermattu vede k restauraci Alterhaupt, položené na úbočí přímo nad Zermattem. Stoupáme jednou z několika stezek vedoucích do úžlabiny Trift; zprvu pohodlnou stezkou po levé straně úžlabiny, potom přejdeme na pravou stranu po mostě. Klikatou stezkou dojdeme přes les a skalní zlomy k restauraci Alterhaupt (1961 m). Dále traverzujeme bokem úžlabiny opět přes potok Triftbach na jeho druhý břeh. Dlouhým výstupem a častými serpentinami dojdeme k hotelu Trift (2337 m), 2h. Nyní směřujeme na sever. Naše stezka vede podél travnaté morény na skalní plató. Překročíme pramínky tekoucí přes plató a dojdeme k dlouhé boční moréně na levém břehu ledovce Trift. Pokračujeme po moréně až do místa, kde stezka opouští hřbet morény (velká zákruta vpravo). Nakonec lezeme traversem vlevo a přes sníh a několik skalek dojdeme k chatě.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní chaty:
ROTHORNHÜTTE : Zermatt - chata Rothornhütte 4h 45

(foto:).

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20636306/18780018 (dnes: 345/344)