| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

MATTERHORN - SV hřeben - Hörnligrat z ch. Hörnli

celkový čas: 6h
Dost těžká cesta (AD-), místy III, krátké úseky II, sestup 3h 30 - 5h, převýšení 1200 m, délka hřebene asi 1700 m.
(klasifikace obtížnosti)

Tento hřeben je sice delší než italský, ale je více pravidelný a jednodušší. Střední sklon má 39st. Skála není příliš dobrá, což při větší návštěvnosti představuje nebezpečí kamenných lavinek. Při dobrých podmínkách je cesta orientačně jednoduchá, ale za čerstvého sněhu nebo v mlze to již může být velký problém. Od chaty Hörnli (3260 m) jdeme vodorovným hřbetem k výšvihu hřebene. Lezeme 15m šikmo vlevo (komín, deska, II), výše 10m deskovým terénem přímo nahoru (II) na suť pod hranou. Traverzujeme vlevo vodorovně do prvního žlebu, padajícího z hrany. Přejdeme žleb a stoupajícím traversem přes snadné skály dosáhneme druhého žlebu (pozor na padající kamení). Tímto žlebem vylezeme asi 25 m nahoru. Pokračujeme šikmo vlevo nahoru otevřeným komínem až do místa, odkud je již vidět dále vlevo třetí žleb. Zahneme nyní vpravo a lezeme nahoru víceméně rovnoběžně s druhým žlebem až na ostří hřebene, 1h. Výše tvoří hřeben výhodný skalní žebřík. Postupujeme po něm asi 15-20 min. Poté traverzujeme asi 100 m vlevo a dosáhneme do celkem výrazné řady zvedajících se polic. Policemi až k jejich konci asi 25 m pod okrajem hrany. Traverzujeme opět vlevo a obejdeme velmi strmé skály, později směřujeme vpravo na skalní křehké pole, kterým lezeme na vzdálenost asi 50 m od hrany. Zahneme opět vlevo k základně nepěkné věže, jenž stojí v cestě - zbytky starého bivaku (3818 m), 1h. Traversem pod věží vlevo, následně krátce nahoru ve směru hrany hřebene a opět šikmo vlevo na následující pole (II), kterým nahoru, výše vlevo nevýraznou dost velkou skalní stěnkou. Tou lezeme asi 8 m (II) a pokračujeme šikmým traversem, až vylezeme bezprostředně pod bivakem Solvay. Nyní přímo nahoru čím dál strmějšími skalami až do pravé svislé plotny Moseleyovy (8m, III-) vedoucí na základnu bivaku Solvay (4003 m), 45 min. Dále traverzujeme vlevo kolem bivaku do strmých skal, lezeme vlevo úhlopříčně přes horní plotny Moseleyovy asi 15 m (III-). Nyní lezeme vpravo přímo na okraj hřebene. Po hraně podél mohutných bloků k načervenalé věži, kterou obejdeme zleva a ihned se vrátíme na hranu. Postupujeme dále po hraně k rozbitým, sněhem pokrytým skalám pod sněhovým svahem. Jsme na tzv. Rameni, 45 min. Držíme se levé strany hřebene a lezeme svahem (40) (umělé jištění). Nad svahem vyjdeme na okraj hřebene, který uhýbá vlevo. Postupujeme již příjemnou, ne příliš strmou hranou přes skály a sněhy. Místy uhýbáme levou stranou. Deskovým polem, obvykle pokrytým sněhem, se dostaneme do stupně, který předchází vrcholovému bloku. První stěnku lze přelézt po levé straně (lano, 8m, dobré chyty, III+, později II+). Krátký úsek bez fixních lan nás dovede do velmi deskovitých stěnek, oddělených dobrými, ale často zasněženými policemi. Nad touto částí cesty narazíme na svislý úsek vedoucí úžlabím zleva (III), 45 min. Dojdeme na miksové úbočí, které vede přímo na vrcholek, 30 min. Od chaty 5h. Sestup stejnou cestou k chatě Hörnli 3h 30 - 5h.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní vrcholy:
MATTERHORN : SV hřeben - Hörnligrat z ch. Hörnli 6h
Okolní chaty:
HÖRNLIHÜTTE : SV hřeben - Hörnligrat z ch. Hörnli 6h

(foto:).

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20635515/18779228 (dnes: 412/412)