| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

TÄSCHHORN - SZ stěnou z chaty Domhütte

celkový čas: 6h
Dost těžká (AD), ale pěkná ledovcová cesta, převýšení 1650 m.
(klasifikace obtížnosti)

Přístup pod stěnu na horní plató ledovce Kin vede přes dost těžké sedlo Festi-Kin Lücke (3734 m). Přechod tohoto sedla je jedním ze dvou klíčových míst cesty. Od chaty Dom (2940 m) postupujeme směrem na sedlo Festijoch. Nad pásmem trhlin (asi 3400 m), 1h, zabočíme ostře vpravo a přejdeme na druhý břeh ledovce Festigletscher, do sněhového kotle pod hřebínkem, který odděluje ledovce Kin a Festi. Vystoupíme kotlem a na úrovni sněhové kopy (3768 m) stočíme postup vpravo k okrajové trhlině pod strmou firnovou stěnku, padající ze sedla, 40-50m, 55 (v sestupu slaňujeme), 1h 30 od chaty. Ze sedla nescházíme ihned na druhou stranu, ale postupujeme asi 100 na východ po hřebenu k velkému mužíku. Několik metrů výše poznáme sestupovou cestu zpočátku velmi strmým traversem, níže mírnějším, a nakonec mělkým žlebem sestoupíme na ledovec Kin (3720 m). Krátce pokračujeme po levé straně téměř plochým ledovcem, následně traverzujeme na jih a JZ na okraj ledovcového žebra. Lezeme žebrem a sněhovým svahem dosáhneme široké, nepříjemné okrajové trhliny (1h 30), kterou překonáme na pravé straně. Dále traverzujeme šikmo vpravo strmou (55 na prvních 50 m) firnovou stěnou se všemi obtížemi. Pokračujeme v šikmém traverzu vpravo na vzdálenost cca 100 m od hřebenu Teufelsgrat. Stočíme postup vlevo pod malou okrajovou trhlinu a lezeme rovnoběžně s hřebenem až do blízkosti dalšího malého výšvihu. Mineme zleva jeho základnu a strmým sněhovým kuloárem vystoupíme na hřeben (1h). Velkým problémem mohou být zledovatělé skály na hřebeni. Lezeme po ostří hřebene nebo pod ostřím zleva na vrchol (30-45 min).
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní vrcholy:
TÄSCHHORN : SZ stěnou z chaty Domhütte 6h
Okolní chaty:
DOMHÜTTE : SZ stěnou z chaty Domhütte 6h

(foto:).

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20663113/18806806 (dnes: 1017/1017)