| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

DOM - severním svahem z chaty Domhütte

celkový čas: 6h
Místy těžká cesta většinou po sněhových svazích(PD), převýšení 1650 m.
(klasifikace obtížnosti)

Od chaty Domhutte (2940 m) stoupáme směrem na JV po boční moréně ledovce Festigletscher až do jejího horního konce, kde přestoupíme na ledovec. Vlevo okrajem ledovce pokračujeme až k pásmu trhlin do míst, kde boční skalní pilíř zajíždí do silně roztrhaného ledovce (1h). V těchto místech se držíme poblíž skal a mezi trhlinami se propleteme na horní firnové pole a pohodlným stoupáním se dostaneme pod sedlo Festijoch. Vylezeme po suťovém boku a lehkých skalkách na hřeben, který odděluje ledovce Hohberg a Festi a na němž se také nachází sedlo Festijoch (3723 m), 1h 30. Ze sedla se dostaneme krátkým strmým sestupem na SV, přes okrajovou trhlinu na ledovec Hohberg, kterým postupujeme nejprve ve směru na severovýchod k hřebenu Nadelgrat a velkým obloukem obejdeme nebezpečné séraky, které padají ze severního svahu Domu. Stáčíme postup postupně na východ a JV směrem na sedlo Lenzjoch. Ledovec obvykle bývá hladký bez trhlin, ale je dobré se mít na pozoru, zvláště koncem léta, kdy se mohou některé ohromné trhliny odkrýt. Ve výšce asi 3950 m, na úrovni bariéry séraků zahneme dále vpravo na JZ, projdeme podél velkých trhlin a dále již monotónním výstupem sněhovými svahy vystoupáme na sedlo mezi skalní věží Gabel (4479 m) a vrcholem Domu. Zde se spojuje naše cesta s cestou hřebenem Festigrat. Zde podle sněhových podmínek buď prudkým svahem přímo na vrchol nebo traversem vlevo (vých.) podejdeme vrchol a po skalnatém vzdušném hřebínku vpravo se dostaneme k vrcholovému kříži.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní vrcholy:
DOM : severním svahem z chaty Domhütte 6h
Okolní chaty:
DOMHÜTTE : severním svahem z chaty Domhütte 6h

(foto:).

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20635470/18779183 (dnes: 367/367)