Login:
Heslo: ?
(zapomenuté heslo) ?
CK Loudatour
O NÁS PRůVODCI PůJČÍME PARTNEŘI NOVINKY PDF KATALOGY VOLNÁ MÍSTA GALERIE FILMY REPORTÁŽE
CK LOUDATOUR

11121314151617
18192021222324
25262728293031
(Zpět na seznam reportáží)

21.07.14 Jiří Louda jun.

Elba na kole

I v roce 2014 objevujeme a připravujeme pro vás nové oblasti. Kromě novinek v Nepálu, Peru a Tichomoří jsme důkladně prozkoumali i malý, středomořský ostrov Elba. Jak se ukázalo, ostrov je malý jen rozlohou a vnímavé oko cykloturisty zde bude mít ještě nadlouho, co objevovat. Italský ostrov leží přibližně 10km od italského pobřežního města Piombino. Po Sicílii a Sardinii jde o třetí největší italský ostrov.

Ostrov známý již od pradávna hlavně díky velkým nalezištím železné rudy. První doly se už začaly budovat v době osídlení Etrusky. Ostrov známý díky pobytu vůbec nejznámějšího francouzského vojevůdce a později i císaře Napoleona Bonaparte. Ostrov, který se v roce 1802 stal na čas francouzským územím, připadl nakonec po Vídeňském kongresu Toskánskému velkovévodství. V období druhé světové války byl ostrov Elba obsazen fašisty, kteří zde vybudovali silné opevnění. Po těžké bitvě o Elbu byl ostrov osvobozen francouzskými vojáky.

Jsme ubytováni v pěkných mobilhomech nedaleko druhého největšího města Porto Azzuro. K moři to máme přibližně 100 metrů. Kromě krásných plážích se nedaleko nachází sirné jezírko, kde je možné se i vykoupat.

První cyklistický den začínáme v malebném městečku Capoliveri a objíždíme po pěkných cestách jihovýchodní část ostrova. Cestou se nám naskýtá mnoho možností vykoupání se v moři.

Další den vyrážíme busem k poloostrovu Enfola. K nejvyššímu bodu tohoto poloostrova nás dělí přibližně sto výškových metrů. Nahoře nás čeká úžasný výhled na malebné zálivy pláží Viticcio a Scaglieri. Poté přes Colle Percoano a Colle Resico se dostáváme zpět do našeho kempu.

Následující den míříme busem do vysoko položeného městečka Marciany, odkud nás čeká nádherný sjezd do města Patresi. Dále po vrstevnicové silnici s téměř žádným provozem. Cestou si užíváme úžasné pohledy podél západního pobřeží. V mlze se objevují i obrysy nedaleké Korsiky. Ti, co už nemají síly na výjezd přes 261 metrů vysoké sedlo Passo di Monumento, zůstávají v městě Marina di Campo, kde na ně čeká náš autobus. Ostatní se přes zmiňované sedlo dostávají do velice známého letoviska Lacony. A následně po rovině přibližně patnáct kilometrů do našeho kempu.

Dnes necháváme kola v kempu a jedeme autobusem do San Martina, kde se nachází Napoleonova vila. Za 5€ navštěvujeme velice zajímavé Napoleonovo muzeum. Za prohlídku stojí ručně opracovaný luxusní nábytek. V muzeu se dále nacházejí sbírky velice známých malířů: Antonia Canova, Quida Reni, Salvator Rosy.

Po prohlídce muzea ještě navštěvujeme hlavní město Elby Porto Ferraio.

Jediné, co nám ještě zbývá, je severovýchodní část ostrova. Autobusem vyjíždíme do městečka Rio Nel Elba, odkud nás čeká opět výborný sjezd do pobřežního města Rio Marina. Dále pokračujeme podél severovýchodního pobřeží do města Cavo. Nyní nás čeká mírné tří kilometrové stoupání a za chvíli již sjíždíme do malebného městečka Rio Nel Elba. Zde se občerstvujeme a užíváme si dlouhého sjezdu zpět do kempu.

Další den necháváme kola opět v kempu a jedeme autobusem již podruhé do městečka Marciana. Máme v plánu vystoupit na nejvyšší horu Elby Monte Capanne (1018m). Kdo nechce jít pěšky převýšení necelých 700 metrů, může využít služeb místní lanovky. Po výstupu či výjezdu lanovkou nás čekal dech beroucí "letecký" výhled na celý ostrov. Ti, co měli chuť si ještě přidat, mohli sejít až k moři do Marciany Mariny, kde se nachází krásná písčitá pláž.

Poslední etapa začíná opět v horské Marcianě. Sjedeme jen pár výškových metrů do nedalekého městečka Poggio. Odtud musíme ale vyšlapat poměrně velký kopec, ze kterého máme opět velice pěkné pohledy především na Marinu di Campo, kam se za chvíli vydáme. Naštěstí nyní krásně s kopce. Cestou stojí za prohlídku dvě romantická, opevněná městečka Sant Ilario a San Piero. V Marině di Campo máme 2 hodiny do odjezdu autobusu do kempu, které využíváme k malému občerstvení a ochutnání skvělé italské zmrzliny.

Předposlední večer si ještě zpestřujeme večerní prohlídkou hlavního města Porto Ferraia, které se může pyšnit opravdu bohatou historií.

Elba na kole se opět pojede příští rok. Ostrov, který naplní představy a požadavky bikerů, pohodářů i turistů si totiž nenecháme ujít!

Přidej komentář k tomuto článku:
Autor
opiš čísla z obrázku
Text (max 400 znaků)

... a nebo přes tvůj facebook profil:

Kde nás najdete? Mikulášské náměstí 10, 326 00 Plzeň - E-mail: CK@Loudatour.cz
tel: +420 377 226 068 nebo +420 377 221 966 nebo 739 046 606; mobil +420 603 879 725