| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

Verbier - chata Prafleuri

celkový čas: 5h 30
Těžká turistická cesta (T3).
(klasifikace obtížnosti)

První lehčí část trasy vede k chatě Mont Fort. Využijeme lanovky Medran - Les Ruinettes - Les Attelas a necháme se vyvést do prostřední stanice Les Ruinettes (2196 m). Odtud se vydáme na jih sjízdnou cestou vedoucí podél přívodního kanálu. V Les Fontanets sejdeme z cesty na pěšinu vedle horního kanálu. Mírným úbočím dojdeme na chatu Mont Fort (2457 m), 1h 15. Od chaty pokračujeme novou cestou ve směru na sedlo Col des Gentianes. Pod sedlem uhneme vpravo na morény na pravém (SV) okraji ledovce Glacier de la Chaux. Po okraji ledovce dosáhneme sedla Col de la Chaux (2940 m), 1h 30. Sejdeme na východ na firnová pole, následně suťovým žlebem k jezeru Lac du Petit Mont Fort (2764 m). Pokračujeme dále na východ a dosáhneme nalevo ubíhající kamenitý žleb. V něm narazíme na žlutě značenou stezku vedoucí z Louvie. Po ní vystoupíme na sedlo Col de Louvie (2921 m), 50min. Ze sedla sejdeme 40 m na firnová pole ledovce Grand Desert tekoucího z vrcholu Rosablanche (3336 m). Směrem na VSV překročíme vodorovně ledovec po obvykle široce vychozené cestě až k jezeru ve výšce 2826 m. Nevýrazná cesta vede na SV přes sutě na sněhovou terasu pod kótou P3002. Dojdeme k jezírkům, kde se cesta stáčí na východ, na sedlo (2987 m) položené mírně na sever od vlastního sedla Prafleuri (2965 m), 1h 30. Sejdeme šikmo směrem na východ pod kótu P3066, níže odbočíme na JV a dojdeme k dalšímu jezeru. Přes travnaté úbočí a louky dojdeme do soukromé chaty Prafleuri - velké dřevěné budovy z dob budování přehrady Grande-Dixence.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní chaty:
PRAFLEURI : Verbier - chata Prafleuri 5h 30

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20684109/18827761 (dnes: 333/333)