| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

ZINALROTHORN - JZ hřeben z chaty Rothornhütte

celkový čas: 6h
Pěkná a těžká skalní cesta, D, místy III/III+, převýšení 1020 m.
(klasifikace obtížnosti)

Na chatu Rothornhütte se dostaneme z Zermattu (viz trasa č.49). Samotný jihozápadní hřeben začíná v sedle Ober Rothornjoch. Do tohoto sedla se dostanete z horního kotle ledovce Trift. Přímý výstup po ledovci však znemožňuje ledopád a ten musíme obejít jižním úbočím jihovýchodního hřebene. Z chaty Rothornhütte (3198 m) vyjdeme na sever přes skalky na horní část ledovce Rothorn. Pokračujeme na SV pod skalní stěnou, tyčící se ve stejném směru našeho cíle. Stěnu přerušuje sněhová průrva. Po ní vylezeme na skalní útes, následně žlebem, výše přejdeme do komínu. Dále traverzujeme vlevo přes dost strmé sněhové pole a skalní žebra, nakonec sejdeme na dno ledovcového kotle. Přejdeme kotel k ústí kuloáru, padajícího ze sedla Ober Rothornjoch a vylezeme jím po sněhu a skalách na sedlo (3835 m), 2h 30. Na sedlo lze vystoupit i od chaty Mountet přes rozervaný ledovec Mountet(3h). Výše přímo přes zlom (III) do sněhového úseku hřebene. Potom následuje řada skalních věžiček. První lehčí překonáme přímo, druhou obejdeme zleva po polici a svislým komínem (III+) se vrátíme na hranu hřebene. Třetí jehlu traverzujeme do sněhového zářezu. Následující jehly překonáváme buď přímo (III+) nebo je obejdeme zleva (II,III). Poslední věž obejdeme zprava a sejdeme na sedlo Gabel. Dále lezeme zpočátku širokým hřebenem na plošinu (II+). Nyní vlevo skalním oknem a dolů asi 4m. Traverzujeme šikmo vlevo spárou přes Binerovu plotnu na stanoviště pod levou hranou, 40min. Lezeme z levé strany hrany, obvykle po velmi strmém sněhu a ledu, na skalní žebro, 30 min. Žebrem nahoru, přes zasněžené skály na plošinu. Obejdeme z levé strany hrot stojící v cestě, následně mineme vpravo předvrchol Kanzel a dolezeme na vrchol.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní vrcholy:
ZINALROTHORN : JZ hřeben z chaty Rothornhütte 6h
Okolní chaty:
ROTHORNHÜTTE : JZ hřeben z chaty Rothornhütte 6h

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20673977/18817648 (dnes: 818/817)