| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

OBER GABELHORN - od ch.Rothornhütte přes Wellenkuppe a SV hřebenem

celkový čas: 5h 15
Strmý, sněhový hřeben je choulostivý zvláště v sestupu, místy skála, obtížnost PD+/AD-, v sestupu 3h 30, převýšení 940 m.
(klasifikace obtížnosti)

Na chatu Rothornhütte se dostaneme z Zermattu. Z chaty Rothornhütte (3198 m) dojdeme krátkým traversem pod skalami na plató ledovce Trift. Vystoupíme ledovcem v dlouhém oblouku ve směru k vrcholu Trifthorn. Pod sedlem Triftjoch zahneme vlevo (na JV) a stoupáme šikmo pod Wellenkuppe na nakloněné sněhové pole v skalním ramenu (asi 3640 m). Lezeme nyní širokým skalním polem do zlomu, který obejdeme z levé strany využívaje nevysokých ploten mezi zlomem a strmým sněhovým úbočím dále vlevo. Výše přejdeme žleb na levou stranu, následně přímo nahoru hezkými skalkami na okraj hřebene po pravé straně. Hřebenem asi 100 m ke skalními výšvihu. Obejdeme jej zleva po sněhu a vrátíme se na hřeben. Dále strmou hranou na závěrečné návrší (70 m), kterým přímo nahoru na lehký sněhový hřebínek vedoucí na šikmé vrcholové plató Wellenkuppe (3903 m), PD-, 3h. Sejdeme čím dál více strmým platem na široké sedlo (3827 m) mezi Wellenkuppe a věží Grand Gendarme. Dále se hřeben směrem k věži zužuje (pozor na převisy). Výše se dostaneme pravou stranou do kdysi klíčového zlomu. K překonání tohoto místa využijeme nyní osmimetrového svislého lana. Pokračujeme zasněženými skalami po čím dál strmějším hřebenu. Krátký sněhový kuloár vede až pod vrcholek, 2h 15.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní vrcholy:
OBER GABELHORN : od ch.Rothornhütte přes Wellenkuppe a SV hřebenem 5h 15
Okolní chaty:
ROTHORNHÜTTE : od ch.Rothornhütte přes Wellenkuppe a SV hřebenem 5h 15

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20673947/18817618 (dnes: 788/787)