| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

OBER GABELHORN - sestup JZ hřebenem (Arbengrat)

celkový čas: 4h 30
Hezký skalní hřeben s pevnou skálou, v sestupu slanění, obtížnost AD-, sestup 4h 30.
(klasifikace obtížnosti)

Několik kroků z vrcholu vede na okraj skalní stěny. Níže se hřeben ohýbá doleva. Příjemným systémem komínů (40 m, III) sestoupíme přímo dolů. Níže komín uhýbá vlevo. Dosáhneme oblasti ploten. Sestupujeme klesajícím traversem vlevo přes plotny na okraj hřebene. Sestoupíme přes skalní hrby, překážky obcházíme zprava a dosáhneme věže Grand Gendarme. Třicetimetrovým slaněním zdoláme tuto překážku. Pokračujeme v sestupu hřebenem až na malé nevýrazné sedlo asi 100 m nad horním zářezem sedla Arbenjoch (1h 30). Nyní musíme najít polici, která nás dovede na zadní stranu levého (jižního) úbočí hřebene. Sestoupíme z hřebene policí asi 20 m prudce dozadu doleva do sněhového kuloáru. Pravou stranou kuloáru sestoupíme 100 m dolů až ke spojení s následným žlebem po levé ruce. Překonáme místo spojení obou žlebů a ve stejném směru sejdeme skalním polem do dalšího hlubokého kuloáru z levé strany. Tímto kuloárem sestoupíme až k visící sněhové bariéře, která přetíná jižní stěnu. Traverzujeme vpravo podél této bariéry, potom sejdeme k prvnímu skalnímu hrbu, který obejdeme zprava. Přelezeme okrajovou trhlinu a sejdeme po sněhu k druhému hrbu se skalním pilířem. Po ostří pilíře sestoupíme dolů na ledovec Arben, níže uhýbáme vpravo, abychom se tak vyhnuli dolnímu zlomu. Jsme ve výšce 3132 m, 1h 30. Velmi roztrhaným ledovcem sejdeme na JV ke skalám a dále vlevo po moréně ke starému bivaku. Okrajem morény dolů a dále stezkou vedoucí od chaty Schönbiel přes Zmutt do Zermattu. Celkem trvá sestup z vrcholu do Zermattu 6h.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní vrcholy:
OBER GABELHORN : sestup JZ hřebenem (Arbengrat) 4h 30
Okolní chaty:
SCHÖNBIELHÜTTE : sestup JZ hřebenem (Arbengrat) 4h 30

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20674909/18818577 (dnes: 70/70)